לאחר החתונה יצאתם שיכורים? הנה 3 דברים שאתם חייבים לדעת

תוכן עניינים

חתונה היא אירוע משמח, אשר לרוב כולל בר משקאות מפנק שנועד לעודד את האורחים לשתות ולשמוח עם הזוג הצעיר. מאחר ולרוב החתונות מתקיימות הרחק ממרכזי הערים, אורחים רבים עלולים למצוא את עצמם מאחורי ההגה מיד לאחר האירוע. ללא נהג תורן, אתם עלולים למצוא את עצמכם עוברים על החוק ונוהגים בשכרות. במאמר זה נפרט 3 דברים שאתם חייבים לדעת לפני שתאחזו בהגה.

 

ממה נובע הסיכון שבנהיגה תחת השפעת אלכוהול?

אלכוהול הוא אחד מהסמים הנפוצים ביותר בעולם. מדובר בסם לכל דבר, אשר ההשפעה שלו על המוח היא מוחשית ומיידית, ועשויה להיות לטווח הקצר והארוך. האלכוהול עצמו מתחבר לקולטן מוחי בשם GABA, קולטן אשר הפעולה שלו גורמת להפחתה בפעילות של תאי העצב במוח. הקולטן מושפע גם מחומרים אחרים, כמו תרופות להרגעה ואף להרדמה. כאשר שותים אלכוהול, הפעולה המוחית באזורים האחראים על בקרה רגשית פוחתת, מה שגורם לתחושה של ביטחון עצמי והנאה. התחושה של הביטחון העצמי, יחד עם פגיעה בפעילות המוחית באזורים אשר אחראים על שיווי משקל ואיזון, עשויה להפוך כל אחד לפצצה מתקתקת על ההגה של הרכב. תוסיפו לזה עייפות בשל השעה המאוחרת והסחת דעת תמידית מהחברים השתויים גם הם במושב האחורי, ומדובר במתכון לאסון בריאותי וגם משפטי, שאפילו עו"ד תעבורה מעולה לא בטוח יחלץ אתכם ממנו.

 

מה היא חומרת הענישה הפוטנציאלית?

חומרת הענישה על עבירה של נהיגה בשכרות היא כמו כל דיני התעבורה, תלויה במידה רבה בסיטואציה. אם מדובר בהרשעה הראשונה שלכם, אם רמת האלכוהול בדמכם אינה גבוהה הרבה יותר מאשר המותר בחוק, אם נעצרתם בבדיקה שגרתית ולא לאחר ביצוע עבירה אחרת, יתכן וההרשעה תהיה קלה יותר. עם זאת, אם נעצרתם בשל עבירת תנועה, או חס וחלילה פגעתם במישהו תוך כדי נהיגה בשכרות, הענישה עשויה להיות חמורה במיוחד. הסיבה לכך היא שהמחוקק שואף להרתיע נהגים מלנהוג תחת השפעת חומרים ממסכי תודעה כמו אלכוהול או סמים. נוסף על כך, בראיית השופט, אם שתיתם ואז עליתם על ההגה, התאונה הופכת להיות אירוע אשר הייתם צריכים לחשוב עליו מראש כאפשרות סבירה, ולכן העונש המגיע לכם גדול יותר.

 

האם האשמה עשויה לחול גם על יושבי האוטו האחרים?

בכל הנוגע לאשמה עקב נהיגה תחת השפעת אלכוהול, כל עוד אין נפגעים בנפש, היחיד אשר צפוי לעונש פלילי הוא הנהג. עם זאת, אם בתאונה מעורב גורם נוסף אשר נפגע מהרכב, ובידיו הוכחה ברורה לכך שכל יושבי הרכב היו מודעים לכך שהנהג איננו כשיר לנהוג, יתכן מאוד והוא יוכל להאשים אותם בבית המשפט. האשמה במקרה זה דומה להאשמת אדם אשר ידע על עבירה חמורה ולא דיווח לרשויות, והסיכויים לאישום תלויים במגוון גורמים ומשתנים.

כוס ורכב

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו