מה ניתן לעשות אם לפני הטיסה לנופש הביטוח לא מכבד את התנאים

תוכן עניינים

טיסה לחו"ל, בין אם מדובר בטיסה למטרות נופש וקיט, טיול או שהייה בחו"ל לזמן ארוך, אמורה להיות חוויה מהנה, מעניינת ומרגיעה. בדרך כלל נופש בחו"ל מתוכנן זמן רב מראש ולמתכננים יש את כל הזמן שבעולם לחשוב על הנופש העתידי ועל ההנאות הצפויות להם ולבני המשפחה שלהם בדרך לחופשה ובמהלכה. עם זאת, יש לא מעט מקרים שבהם אחד הצדדים גורם, בשגגה או במזיד, לבעיה שבעקבותיה מתעורר הצורך לבטל את הנסיעה או לדחות אותה למועד אחר. במקרים מהסוג הזה, הפתרון היעיל ביותר והנכון ביותר הוא רכישת פוליסת ביטוח ביטול טיסה איכותית לפני הטיסה, שתעניק למבוטח פיצוי במקרה הצורך. מהם המקרים שבהם מתעורר הצורך להפעיל את ביטוח ביטול הטיסה? מהם התנאים שבהם אפשר להפעיל את הביטוח הזה? בשורות הבאות נרחיב את היריעה בנושא שהוא פחות מוכר, אבל הקפדה עליו עשויה לחסוך הוצאות רבות.

 

פוליסת ביטוח ביטול טיסה  והמשמעויות שלה

ביטוח ביטול טיסה הוא ביטוח שמאפשר למי שרכש כרטיס טיסה לעצמו ולבני המשפחה האחרים, לבטל את הטיסה ולקבל את מלוא כספו בחזרה, או לכל הפחות את סכום הכסף שנקבע בפוליסת הביטוח לצורך העניין. ביטוח ביטול טיסה מאפשר, אם האופציה הזאת קיימת, לבטל גם חופשה שלמה על כל המרכיבים שלה. זאת, בתנאי שהביטול התבצע בהתאם לתנאי הפוליסה, ובמועד הנכון. הצורך בביטול טיסות או שהייה בחו"ל עלול להתעורר בכמה מקרים. אחד המקרים כאמור, הוא שהחברה המבטחת את הנוסעים בביטוח נסיעות לחו"ל, איננה עומדת בתנאי הביטוח. מבחינת הנוסעים, הדבר עלול לסכן אותם ולהפוך את הנסיעה והשהייה בחו"ל לבעייתיים. מצב נוסף שבו מופעל ביטוח ביטול טיסה הוא מצב שבו מסיבות שונות, אחד המבוטחים או כלום אינם יכולים לממש את החופש שאותו תכננו זמן רב מראש. גם אם המלונות שבהם הם אמורים להתאכסן ואתרי הנופש שבהם הם אמורים לבקר לא מבטלים את הכרטיסים, ביטוח ביטול טיסה מפצה עבור הביטול בסכום הכספי שנקבע מראש בעת רכישת הפוליסה.

 

מתי אפשר להפעיל ביטוח ביטול טיסה

הפעלת פוליסת ביטוח ביטול טיסה היא אפשרית, כל עוד מי שרכש את הפוליסה עומד בתנאים שנקבעו בה. אם הפוליסה אומרת שביטול הטיסה יכול להתרחש לא יאוחר מאשר 72 שעות לפני הטיסה, ולא יותר משבועיים לפני הטיסה, אזי רק ביטול שיתבצע בפרק הזמן שנותר יניב פיצוי. כיון שהתנאים בכל אחת מפוליסות ביטוח ביטול טיסה ובכלל הם שונים, חשוב ללמוד ולדעת אותם היטב. זאת, על מנת שלא להיתקל בשוקת שבורה לכשייוצר צורך אמיתי לבטל טיסה או חופשה. ביטוח ביטול טיסה הוא כלי יעיל, המאפשר לרוכשים אותו ליהנות משקט נפשי, שלא לדבר על החיסכון הכספי המשמעותי במקרה של ביטול טיסה.

ביטוח טיסות

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו