בחירת במת הרמה לעבודות קבלנות: עדיף לשכור או לקנות?

תוכן עניינים

השכרה של מנוף מאפשרת להתאים את צי המנופים וכלי הרכב לאופי הפרויקט ואף לחסוך בהוצאות, אבל רכישת מנוף משתלמת יותר לקבלנים שמבצעים עבודות בגובה לעיתים קרובות.

אז איך מכריעים בסוגיה? הנה כמה שיקולים שכדאי להתייחס אליהם.

הרבה עבודות קבלנות מחייבות כיום שימוש בפתרונות הרמה לגובה. בין הפתרונות שעל הפרק, במת הרמה היא דרך מעולה להרים לגובה גם את הציוד ובמידת הצורך גם את העובדים. לכן, במת הרמה היא למשל חלק חשוב מעבודות קבלנות שכוללות חיפוי חיצוני של קירות המבנה, שיקום מבנים אחרי אסון, תחזוקה שוטפת, ניקיון של חלונות גבוהים, איטום גגות וקירות חיצוניים ועוד.

הבעיה היא שלא לכל קבלן יש במת הרמה זמינה. אז כאן, אופציה אחת תהיה לפנות אל חברות העוסקות בכך ולקנות במת הרמה. מנגד, אופציה אחרת היא להתעניין באפשרות של השכרת הבמה לזמן מוגבל. מכאן והלאה, השאלה המתבקשת היא מה משתלם ועדיף יותר.

 

היתרונות של השכרה

השכרה היא פתרון מצוין למי שזקוק לבמת הרמה לזמן מוגבל בלבד. כמו כן, השכרה יכולה להתאים למי שיש לו כבר פתרונות הרמה קיימים, אבל הם לא מספיקים בגלל היקף הפרויקט או תקלות מכאניות כאלה ואחרות.

היתרון של השכרה הוא שיודעים מראש כמה משלמים ואפשר לתכנן את הפרויקט לפי מספר הימים הנדרשים. כמו כן, יש בחלק מהמקרים אפשרות לשכור במות הרמה או מנופים יחד עם עובד שיפעיל אותם. זה כמובן מייקר את העלות המצטברת, אבל מתאים לקבלנים שאין להם עובדים זמינים עם רישיון מתאים.

 

היתרונות של קנייה

רכישת במת הרמה היא הדרך היחידה שבה קבלנים יכולים להמשיך להתפתח ולצמוח. אם הקבלן רוצה שבכל רגע נתון יעמדו לרשותו הכלים המתאימים על מנת לבצע את הפרויקט או להתמודד עם הדרישות של הלקוחות, עליו להתייחס אל האופציה של רכישת במות הרמה כהשקעה לכל דבר ועניין.

קניית במות הרמה גם מאפשרת לכל קבלן לגלות גמישות בנוגע לבחירת הדגם המתאים. כאשר הקבלן מחליט לקנות במות הרמה, הוא קובע תקציב ואז מתייעץ עם בעלי מקצוע לגבי הדגמים הרלוונטיים. ברוב המקרים, זה יעזור להתאים את הבמה לצרכי הקבלן גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך.

 

כך תדעו מה מתאים לכם

בסופו של דבר, הכרעה בין השכרה ומכירה זהה בכל עסקה שאותה רוצים לבצע – בין אם מדובר על מכונית משפחתית לשימוש פרטי או על מנוף הרמה לשילוב בעבודות בניין ושיפוצים. בשביל לקבל את ההחלטה הנכונה, כדאי להשתמש בהצעת מחיר מסודרת ולברר מה היא כוללת.

בנוסף, אפשר להיעזר בניסיון העבר וללמוד ממנו לגבי מה מתאים לכל פרויקט. כך מוצאים את במת ההרמה הכי נכונה לפרויקט וחוסכים בהוצאות, אבל בלי להתפשר על שיקולי בטיחות או זמינות.

למידע נוסף על סוגי במות ההרמה השונות ניתן למצוא באתרים כמו lifter ואחרים.

 

רכב להשכרה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו