סטייק כמו שאתה אוהב – איך ניתן לעשות סטייק טעים כמו באירועים הגדולים

תוכן עניינים

הכנת הסטייק המושלם בדיוק כמו שאוהבים ובמידת העשייה הנכונה צריך לעשות במקצועיות בדיוק כמו השפים שצולים אותם במסעדות ובאירועים גדולים. קבלו מספר טיפים כיצד להכין את הסטייק המושלם.

 

שימוש בגריל גז מקצועי

בראש ובראשונה המכשירים בהם מכינים את הסטייק הם החשובים ביותר. ניתן לצלות סטייק על מחבת גריל או על הפלנצ'ה, אך את הטעם הערב שלו הוא מקבל רק על הגריל. ישנם אנשים שאוהבים את טעם הפחם ויעדיפו גריל פחמים, אך מכיוון שבגריל גז ניתן לשלוט בטמפרטורה לא יהיה מצב בו תצלו את הסטייק יתר על המידה.

לרכישת גריל גז מומלץ לחץ כאן.

 

מתי ואיך להפשיר את הסטייק?

כאשר מוציאים מההקפאה את הסטייק מומלץ להפשיר אותו במקרר ולא בחוץ. יש להוציא אותו כחצי שעה לפני הצלייה מהקירור כדי שיהיה בטמפרטורה הנכונה.

צליית סטייק קר תארך יותר זמן ותגרום לחלק החיצוני להיות עשוי מדי ובפנים הבשר יהיה עדיין חי ואתם לא רוצים לייבש את הסטייק.

 

להמליח את הסטייק בזמן

הטעות הנפוצה אצל רבים מאיתנו היא המלחת הסטייק בזמן הצלייה בשל הסברה שהמלח מייבש את הסטייק במידה וזורים אותו מבעוד מועד.

על אף זאת, מומלץ לזרות מלח כ-20-30 דקות לפני שצולים אותו על האש. כשתניחו את הסטייק על הגריל הוא יתמזג עם השומנים והמיצים של הסטייק ויוסיף לטעמו גם אם הוא יאבד לחות בשל פיזור המלח המוקדם.

 

שיטת הצריבה הנכונה

שפים רבים מסכימים עם העובדה שצריבת הסטייק בצורה שתאטום אותו לא באמת לוכדת את כל המיצים שלו.

על פי דעתם צריבת סטייק צריכה ליצור טעם וריח שיעצים אותו ולכן הם משקיעים בצריבה במידת מדיום רייר ולא באופן שהסטייק יהיה צלוי מדי או מעט מדי.

כאשר מדובר בסטייק עבה יותר מ-2.5 ס"מ יש לצרוב אותו מכל הצדדים כאשר שולטים בטמפרטורה נמוכה ולא ישירות מעל האש.

 

מתי להוריד את הסטייק מהאש?

על מנת שהסטייק שלכם היא במידת מדיום רייר עליכם להוריד אותו לאחר דקת צלייה ולא יותר.

כל דקה הוא משנה את מידת העשייה שלו.

כלומר, מי שאוהב מידת צלייה מדיום, רצוי שיצלה את הסטייק לאורך 2 דקות. בכל מקרה חשוב לעמוד ליד הגריל ולהשגיח שהלהבות לא יהיו גבוהות מדי על מנת שהסטייק שלכם יהיה מושלם.

 

שיטת הסו-ויד

מי שפחות מתחבר לגריל יכול לנסות את שיטת הסו-ויד. זוהי שיטת צלייה בה הסטייק מצוי בשקית אטומה לאחר שתיבלתם אותו. מניחים את השקית במים בטמפרטורה נמוכה ומבשלים אותו לאורך 45 דקות. כך הסטייק מתבשל על פי מידת העשייה הרצויה והופך לרך וטעים במיוחד. על מנת לשדרג את הטעם ניתן לצרוב את הסטייק על מחבת עם חמאה למספר שניות.

 

סטייק פרימיום על מחבת

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו