האם יש חיים ללא וודקה?

תוכן עניינים

יש כאלו שאוהבים וודקה בצ'ייסרים, בקוקטיילים או בכוס עם קרח. כך או כך, כנראה שנתקלתם במשקה הזה וייצא לכם לשתות אותו שוב. אז הנה מעט רקע מעניין אודות וודקה, עובדות שמעניין לדעת והמלצות מה לשתות.

 

מה בכלל המשמעות של 'וודקה'?

יש כאלו שמאמינים כי וודקה מגיעה מהמילה 'וודה' שמשמעותה בשפות הסלאביות הינה מים. אפשרות אחרת היא שהמילה מגיעה מהפועל 'פזוואדי' שמשמעותו היא ערבוב של נוזלים או דילול. ישנה אפשרות נוספת שמציגה את מקור המילה מהשפה הלטינית, שהייתה נפוצה באירופה בימי הביניים, בלטינית המילה 'ווטקה' משמעותה היא חיים.

 

יכול להיות שאלכוהול משפר את איכות החיים?

ייתכן שמקור המילה וודקה הוא מים או חיים, כך או כך מדובר בקונוטציה חיובית. אבל איך נוצרה קונוטציה זו? מחקר שנעשה באוניברסיטת קליפורניה על ידי נוירולוגית מומחית מצא כי אנשים אשר שתו כוס יין או שתי כוסות בירה ביום, הפחיתו את הסיכון למות בטרם עת ב-18%. נמצא גם כי התעסקות בתחביב במשך שעתיים ביום מפחיתה גם היא את הסיכון למוות בטרם עת ב-21%. אולי, כדאי להפוך את השתייה לתחביב מתון ולהגדיל את הסיכויים לחיים ארוכים, טובים ובריאים.

 

עובדות אודות המותגים הטובים והמומלצים

המדד לוודקה טובה הוא כמות הפעמים שבה היא עברה זיקוק ובאילו מיכלים הוא נעשה. המינימום הנדרש לפי התקן הוא 3 פעמי זיקוק אבל ככל שהנוזל עובר מספר זיקוקים רב יותר המשקה יהיה נקי יותר וההנגאובר יעבור בקלות.

בלוגה: וודקה תוצרת רוסיה שמכונה גם וודקה אצילית. היא מבוססת על חיטה מקומית ומי בארות צלולים, תהליך הזיקוק הוא קפדני ונעשה בעזרת לוחות כסף ופחם שמקנים לוודקה את הטעם שלה. בנוסף, היא עוברת יישון של מספר שבועות. עקב כל אלו, היא נחשבת איכותית ויוקרתית בתחום.

סטוליצ'ניה 'סטולי': וודקה נוספת שמקורה ברוסיה. היא מבוססת על גידולי חיטה שנוטים לפרוח בחורף, ועוברת ארבעה שלבי סינון בעזרת קוורץ.

סמירנוף: אחת הוודקות המוכרות בעולם שנוצרה לפני כ-160 שנים ברוסיה, אך כיום נחשבת אמריקנית עקב ייצורה המרכזי בארצות הברית. סמירנוף הייתה הוודקה הראשונה בעולם שזוקקה בעזרת פחם. ישנם שני סוגים נפוצים של סמירנוף: בקבוקים בעלי תווית אדומה אשר מכילים 37% ובקבוקים בעלי פקק כחול אשר מכילים 50% אלכוהול.

אבסולוט: כל בקבוק אבסולוט שנמצא בעולם, נוצר במקור באותה העיירה בשוודיה. הוודקה עשויה מחיטה מיוחדת ומי באר טהורים בזיקוק של 95% מה שמקנה לה את הטעם המיוחד שלה. היא אינה מסוננת ולכן המרקם שלה לעתים פחות חלק מאשר של מותגים אחרים.

ואן גוך: מיוצרת בהולנד והושקה בשנת 2000 על אף שהמזקקה מייצרת את הוודקה כבר 133 שנים. היא מורכבת מחיטה, שעורה ותירס ועוברת זיקוק כפול רצוף כשבפעם השלישית הזיקוק נעשה בסיר מסורתי ובעזרת נחושת. זכרו לשתות משקאות איכותיים, לדאוג לעצמכם וליהנות!

וודקה

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו