איך לבחור רב לחתונה שלך

תוכן עניינים

ההתרגשות בשיאה, החתונה מתקרבת ויש המון מה להחליט לבחור – מהדברים הגדולים כמו מקום, דיג'יי, רב, רשימות מוזמנים ותפריט ועד למתנות הקטנות שיקבלו האורחים, שיר חופה וצבע הפרחים.

הכל חשוב ומשמח באותה המידה, אנחנו כאן בשביל לעזור לך להבין איך לבחור רב לחתונה.

למדריך השלם ולפרטים אודות הרב ישראל בוסו לחץ כאן.

מה הן השאלות שצריך לשאול את עצמכם בתהליך בחירת הרב לרגע המרגש והייחודי – החופה?

 

רב מהרבנות או רב פרטי?

אם כבר נרשמתם ברבנות אתם בטח יודעים שהרבנות מספקת עבורכם רב ללא תשלום למען החופה ולכן רב שמוגדר כעובד המועצה הדתית שבה נרשמת לא יכול לקבל תשלום פרט להחזרי נסיעות במידה ומקום החתונה נמצא יותר מ15 קילומטר מחוץ לאותה המועצה.
אם ברצונכם לבחור ברב שעובד באופן פרטי על מנת לקבל ליווי בדרך מקורית הוא רשאי לגבות תשלום. עבור הרישום עליכם למסור ברבנות את שמו של הרב המחתן אתכם.

 

טקס מהיר או לקחת את הזמן?

כבר היינו בחתונות בהן הרב דיבר לאט ולא הצליח לתפוס את תשומת הלב של האורחים ואפילו של הזוג המתחתן. כדאי למצוא ולדעת מה תרצו לקבל בטקס – אם הקצב האיטי הוא באופי שלכם והחתונה שלכם סמכו על הרב שבחרתם שהוא יעשה את זה בצורה מעניינת ומרגשת. אם תרצו לבצע את הטקס בצורה מהירה יותר ולהגיע לאוכל או לריקודים זה גם בסדר גמור, שוחחו עם הרב וודאו שהוא מתאים לכך.

 

צחוקים או רצינות?

היום יש רבנים שהם כמעט סטנדאפיסטים, הרבנים מבינים שמכיוון שזהו טקס מרגש ומועצם יש גם למקום לצחוק ולטבעיות שלו בתוך הדבר הזה. חוש הומור ובדיחות על חשבון החתן והכלה יכולים להיות דרך נהדרת לרגש ולתקשורת עם הזוג והאורחים.
בצידו השני של המטבע יש מי שיהיה להם מאוד חשוב הרצינות של הטקסיות המתמקדת במסורת ובשורשים היהודיים של הטקס ומהותו. בכל מקרה שתי הבחירות האלה יהיו טובות העיקר שיתאימו לאופי הטקס שאתם מחפשים.

 

מה אתם רוצים להעביר בטקס?

בבחירת הרב עורכים פגישה מתאימה לבדוק את ההתאמה של הפרמטרים שכבר ציינו. נצלו את הפגישה להכיר אותו ובעיקר להכיר לו אתכם, מי אתם, מה סיפור ההיכרות שלכם, מה אתם אוהבים לעשות ביחד, איך היום יום שלכם נראה ומה אפשר לספר על כל אחד מכם שהאורחים יוכלו לשמוע ולהתחבר.
הרב יוכל להשתמש בזה בחופה ולהוסיף נפח אישי לטקס המסורתי והכללי.

 

כיבוד דרכו של הרב

כמובן שהרצונות שלכם חשובים, אל תשכחו לכבד את הדרך שבה כל רב פועל ומאמין ואם לא יתאים לכם תוכלו להפגש עם רב אחר.

 

לסיכום

השקיעו בשאילת השאלות ופגישות עם רבנים שונים ובסוף תמצאו את המתאים ביותר עבורכם.

 

איש דתי

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו