נירנברג – הרבה מעבר לדימוי

תוכן עניינים

העיר נירנברג נחשבת לאחת הערים העתיקות והמרשימות ביותר בגרמניה וככזאת היא מהווה בשנים האחרונות יעד תיירות פופולארי, במיוחד חובבי היסטוריה וארכיטקטורה אשר מוצאים אותה מעניינת במיוחד.

על פי המקורות, ההתיישבות בנירנברג החלה במאה ה-11 לספירה ובמהלך השנים עברה העיר מאורעות רבים אשר השאירו חותמם, כך שישנם אתרים רבים המעידים על ההיסטוריה הקשה והמורכבת שלה, בעיקר על ידי נזק והרס שנגרם למבנים והאתרים מרכזיים.

אחד הדברים ששמו את נירנברג במרכז התודעה הוא התפקיד המרכזי שגילמה במהלך מלחמת העולם השנייה, בה היוותה העיר את מרכזו של השלטון הנאצי. בהמשך הפכה העיר באופן סימבולי למקום בו נערכו לאחר המלחמה משפטיהם פושעי המלחמה אשר. חלק ממשפטים אלו אף קיבלו את שמה של העיר ומוכרים לנו כיום כ"משפטי נירנברג" המפורסמים.

ואכן, העיר ידועה בעיקר בזכות מאורעות אלו, אך כיום מדובר בעיר אירופאית שוקקת חיים אשר יש לה עוד הרבה מאוד מה להציע למבקריה – במהלך ביקורכם בעיר תוכלו להנות ממוזיאונים מרתקים, כנסיות יפהפיות, מרכזי קניות, גנים בוטניים, מסעדות מצוינות ושלל אטרקציות נוספות להנאת המשפחה כולה. לצד אלו נמצאים כמובן אתרי היסטוריה ומורשת מרשימים אשר חלק ניכר מהם הוא למעשה שחזור מוצלח של אתרים עתיקים שעמדו באותו המקום ונחרבו – למשל העיר העתיקה אשר חלקים נרחבים ממנה נהרסו במהלך מלחמת העולם השנייה.

 

אטרקציות בנירנברג שמומלץ לבקר בהן

  • מרכז התיעוד של המפלגה הנאצית – מוזיאון המציג תערוכה הבנויה לפי סדר כרונולוגי של הגורמים שהובילו לעלייתם של הנאצים לשלטון.
  • טירת נירנברג – טירה מתקופת ימי הביניים אשר שימשה את הקיסר ובני אצולה נוספים ואף שימשה כמקום אחסון אוצר מלכותי.
  • כנסיית גבירתנו – כנסייה גותית מרהיבה ביופיה מהמאה ה-14 לספירה, בה מוצגים פסלים, יצירות אומנות ומונמנטים מרשימים.
  • המוזיאון הלאומי – מוזיאון שהוקם לפני כ-200 שנים בו מוצגים למעלה ממיליון חפצים הקשורים לתרבות והאמנות הגרמנית.
  • ביתו של אלברכט דורר – שחזור ביתו בעל חמש הקומות של אמן הרנסנס בתחילת המאה ה-16 לספירה, אשר משמש כיום כמוזיאון המוקדש לחיו ויצירותיו.

אם תרצו לחסוך כסף וזמן, מומלץ לרכוש כרטיס הטבות Nurnberg Card המקנה שימוש ללא הגבלה בתחבורה הציבורית, כניסה למגוון מוזיאונים ואטרקציות והנחות נוספות. עלות הכרטיס היא כ-30 אירו לאדם והוא בתוקף למשך 48 שעות.

בנוסף, היות ומדובר בעיר תוססת, עם הגעתכם לנופש בנירנברג מומלץ בחום לבדוק האם מתקיימים אירועים, הופעות, פסטיבלים או שווקים מיוחדים על מנת שלא תפספסו אותם. למשל, במהלך חודש דצמבר מתקיים בכיכר העיר העתיקה מדי שנה שוק חג המולד אשר נחשב לאירוע מפורסם בקנה מידה עולמי אשר מושך אליו מיליוני מבקרים. בנוסף לשוק זה מתקיימות בכל חודש מגוון פעילויות, כך שמומלץ לגשת לאחד ממרכזי המבקרים או לדלפק הקבלה במקום הלינה ולהתעדכן בהתאם.

מבחינת מזג אוויר, התקופה הטובה ביותר לטיול  בנירנברג הם חודשים אפריל עד אוקטובר, אך למעשה העיר מתאימה לנופש לאורך השנה כולה שהרי אטרקציות רבות ומוקדי עניין פתוחים גם בחורף והיותם מקורים ומחוממים מאפשר ביקור נעים בלי קשר לטמפרטורה בחוץ.

חשוב לציין כי התקופה העמוסה ביותר מבחינת תיירות היא החל מחודש יוני ועד סוף אוגוסט, אז גם ישנה עלייה חדה במחירי הטיסות ומקומות הלינה והתורים לאטרקציות המרכזיות הופכים לארוכים למדי.

אם תבחרו להגיע לנירנברג בחורף לעומת זאת, מחירי הטיסות ומקומות הלינה יהיו נמוכים משמעותית, האטרקציות יחסית ריקות ואווירת חג המולד לצד הקישוטים והאורות הצבעוניים יבטיחו לכם אווירה מיוחדת במינה.

נירנברג

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו