ליסבון – אירופה באווירה ים תיכונית

תוכן עניינים

תרגיל קצרצר במתמטיקה – מה נקבל אם נערבב יעד אירופאי עם אווירה ים תיכונית? נכון, פורטוגל!

מדינה יפהפיה, צבעונית ותוססת במיוחד אשר מהווה שינוי מרענן בנוף האירופאי, כך שאם חשקתם בנופש לא רחוק מדי מהבית אך נמאס לכם מהקור הלונדוני, זהו היעד המושלם עבורכם.

פורטוגל שהייתה בעבר אימפריה ימית היא מקום מוצלח לטיול עבור מי שמחפש תרבות מגוונת ושמחה, שפע מסעדות המגישות אוכל מצוין, נופים עוצרי נשימה, מזג אוויר שמשי ואם לא די בכך –כל השפע הזה במחירים נוחים לכל כיס וזולים משמעותית משכנותיה ליבשת.

אם כך, אין זה פלא כי בשנים האחרונות גילו התיירים את הפנינה התיירותית הזו ואט אט היא מטפסת במעלה הרשימה של היעדים האהובים ביותר בקרב הישראלים. זהו מקום מושלם לטיול הן עבור תרמילאים חובבי טבע ונופים פראיים, עבור זוגות בירח דבש המחפשים מקום רומנטי עם נוף היסטרי להתפנק בו, חובבי קולינריה ויין אשר נפשם חפצה במקום בו יש מסעדות בכל רמה ובכולן האוכל בלתי נשכח ומשפחות עם ילדים המחפשות מקום בו שפע אטרקציות להנאת המשפחה כולה ובמחיר שלא קורע את הכיס.

אחד המקומות המומלצים ביותר לטיול בפורטוגל היא עיר הבירה ליסבון. העיר אשר שוכנת על ראש הגבעה עמוסה במבנים מרשימים של מבצרים יפהפיים וטירות עתיקות ואפילו שיטוט בין הסמטאות הצרות הוא חוויה בפני עצמה.

אחרי סיור רגלי ברחבי העיר תוכלו לנוח באחת המסבאות המקומיות, המציעות אוכל מעולה לצד סוגים רבים של בירה מרחבי העולם ויין מקומי משובח. אם לא שבעתם, ישנן בעיר אינספור מסעדות אשר כולן זוכות לדירוג גבוה ביותר, לרבות מסעדות מישלן מפורסמת. עם זאת, חשוב לציין כי גם אוכל הרחוב המקומי נחשב למעולה ובהחלט אפשר לאכול היטב בליסבון מבלי להוציא על כך כסף רב.

 

אטרקציות שוות בליסבון

  • מנזר ז'רונימוש – שימש גם כבית יתומים אך ידוע בעיקר בזכות היותו המקום בו ימאים נהגו לשאת תפילתם לפני צאתם למסעות ארוכים. המבנה נחשב יפהפה והסיור מרתק.
  • מבצר סאו-ז'ורז'ה – על גבעה גבוהה שוכן המבנה מהמאה ה-11 לספירה אשר מציע כיום סיורי יום ולילה מסעירים. במקום נערכים גם אירועים, הופעות וכנסים ואם לא די בכך, נשקפת ממנו תצפית מרהיבה.
  • PSM – פארק גדול מימדים בו מרבדי דשא בלתי נגמרים, מסעדות נחמדות, מסלולי הליכה ומסלולי אופניים, מתחמים לסקייטרים ואף קירות טיפוס. אם מזג האוויר נעים זהו מקום מומלץ לפיקניק בחיק הטבע.
  • גשר ואסקו דה דאמה – גשר המיתרים הארוך ביותר באירופה אשר בימים ערפיליים יוצר מחזה תעתועים כאילו הוא יוצא מתוך העננים בעודו חוצה את הנהר.
  • שוק הפשפשים Feira da Ladra – כשמו כן הוא, שוק פשפשים בו תמצאו שלל מזכרות ומציאות שוות במחירים נוחים. חובבי הוינטג' ימצאו אותו מרהיב.

חשוב לזכור כי היא אומנם נמצאת ביבשת אירופה אך מזג האוויר המקומי בליסבון דומה למזג האוויר בישראל כך שאם אתם מגיעים לביקור בקיץ הטמפרטורות עשויות להגיע ל-40 מעלות ואחוזי הלחות גבוהים גם כן. בנוסף, זוהי העונה בה מרבית התיירים פוקדים את העיר התוססת והעומס בהחלט מורגש.
מכיוון שזהו בהחלט יעד לבקר בו בקיץ, אם אתם גמישים מעט מבחינת המועד בו תצאו לחופשה, מומלץ להגיע בתחילת העונה או בסופה, אז הטמפרטורות והלחות מעט נסבלנות יותר, התורים לאטרקציות המרכזיות מתקצרים ולמרבה השמחה גם מחירי הטיסות ומקומות הלינה יורדים באופן ניכר.

ליסבון

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו