אירלנד – אי ירוק בים

תוכן עניינים

אירלנד היא רק מעט יותר גדולה מישראל, אך כמו ישראל יש לה המון מה להציע. ייקח לכם בערך 3 שעות לחצות אותה בנסיעה ממזרח למערב, ו-5 שעות וחצי לחצות אותה מצפון לדרום.

אירלנד היא אי השוכן בחלק הצפוני של הים האטלנטי ממש ליד אנגליה, למעשה החלק הצפוני של אירלנד – "צפון אירלנד" – הוא חלק מהממלכה הבריטית ונחשב כארץ נפרדת מאירלנד.

 

אירלנד – קצת היסטוריה

אירלנד היא ארץ מלאה בהיסטוריה עתיקה בתוך נופים קסומים וירוקים, אם תרגישו קצת כאילו אתם בסרט פנטזיה מתקופת ימי הביניים כשאתם מטיילים שם זה כנראה בגלל שאירלנד היתה הרקע להרבה מאוד סיפורים כאלו, וגם בזמנים המודרניים היא משמשת כמקום הצילום להרבה מאוד סדרות כאלו (כמו משחקי הכס וויקינגים).

תחילה היתה שייכת אירלנד לשבטים הפגאניים – הקלטים והגאלים שהגיעו לשם במהלך עידן הקרח, במאה החמישית לספירה הגיע פטריק הקדוש  (על שמו החג האירי סיינט פטריק'ס דיי) והמיר את דתם של הפגאניים לנצרות אך נתן לנזירים הקלטים והגאלים לעלות על כתב את שפתם וחלק ממנה השתמר עד היום, זה אמנם לא נפוץ מאוד אך בחלק מבתי הספר באירלנד עדיין לומדים גאלית וקלטית.

 

אירלנד – תרבות ומוזיקה

התרבות והמוזיקה מושפעת עד היום מתרבות זו. במאה השמינית לספירה פלשו הויקינגים לאירלנד ונלחמו בה כ-200 שנה עד שנוצחו על ידי המלך האירי בריאן בורו אך השאירו שם דבר שהפך להיות סימן היכר עם העם האירי – הגן הג'ינג'י. במאה ה-12 פלשו הבריטים לאירלנד ואיחדו אותה עם הממלכה עד 1922 אז קיבלה אירלנד את עצמאותה.

מוזיקה הוא חלק מאוד מהותי מהתרבות האירלנדית, וכך גם הבירה, ושילוב של שתיהן יחד גורם לכך שבאירלנד תמיד יש אווירה של חגיגה, אפילו בימי מזג אוויר קשה, התושבים חביבים וחייכניים, וגם אוהבים לצחוק על כך שאף אחד לא מבין את המבטא שלהם.

בגלל גודלה אירלנד מאוד נוחה לטיול, קל מאוד לשכור שם רכב (שימו לב, נוהגים שם בצד שמאל של הכביש) ולצאת לחקור את הטירות, הקתדרלות והארמונות העתיקים  (חלקן מהמאה ה-11), לחקור את הפארקים הבינלאומיים, היערות, החופים, הצוקים, המפלים ולהנות כמובן ממגוון בירות עם שם עולמי בבארים הכי שמחים ומלאי מוזיקה מכלי נגינה שוודאי מעולם לא שמעתם קודם. גם למי שלא מעוניין לשכור רכב אירלנד קלה לניווט, בייחוד בערים, תוכלו למצוא רכבות ואוטובוסים רבים המחברים את כל חלקיו של האי.

 

מתי נוסעים?

מזג האוויר באירלנד לא פשוט במשך רוב חודשי השנה, בייחוד לא לנו הישראלים. החורף שם קר, מושלג ומלא רוחות, וגם הקיץ שלהם דומה יותר לאביב בישראל, אך אירלנד היא עדיין חוויה מיוחדת לאורך כל השנה. בחורפים תוכלו לראות איך אפילו מול תנאי מזג האוויר הקשים שומרים האירים על שמחת החיים הייחודית שלהם (רמז: זה קשור מאוד לפוצ'ין שזה ויסקי תפוחי אדמה ביתי ולבירה), ובקיץ תוכלו להנות מימים שמשיים להנות מהם בטבע הקסום של אירלנד, לטייל בין נהרות למפלים לטירות, להרגיש כמו פיות ושדונים, לחפש תלתנים עם 4 עלים ולעיתים אפילו תזכו בימים חמימים ממש שאפילו תתפתו לקפוץ למי האוקיינוס האטלנטי הקרים.
אי

תוכן עניינים

רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
כתבות נוספות באתר
כתבות נוספות שאולי תאהבו